1971-1983

     FIAT 127 byl poprvé veřejnosti představen koncem března 1971, získal titul Vůz roku a záhy se dostal mezi deset nejvíce vyráběných osobních automobilů na světě. Ročně se vyrobilo všech provedení modelu 127 cca 310 000 kusů. FIAT 127 byl v době svého vzniku automobilem velmi moderní koncepce se čtyřválcovým kapalinou chlazeným motorem 903 ccm umístěným vpředu napříč a pohánějícím přední kola. Karoserie tohoto vozu je celokovová samonosná a vyráběla se ve dvoudveřovém a později třídveřovém provedení. Ve španělské pobočce FIATu, automobilce SEAT, byl vyráběn model SEAT 127 (později SEAT FURA) taktéž ve dvou a třídveřové verzi, ale i jako čtyřdveřový model vycházející z dvoudvéřové verze, tj. vstup do zavazadlového prostoru je umožněn výřezem pod zadním oknem (zatímco u třídveřové verze se otvírá celá zadní stěna). Čtyřdveřová verze se v celé západní Evropě prodávala pod značkou FIAT.

     V roce 1977 došlo k první modernizaci. Vznikl FIAT 127 Nuova, u nějž byla pozměněna karoserie a přibyl motor o objemu 1049 ccm vyráběný v Brazilii, závodem společnosti Fiat Automoveis SA v Belo Horizonte. Tento motor se stejně jako nové pětidveřové vozy do Evropy dovážel.

     Rokem 1981 započala v Brazílii výroba nového nízkoobjemového vznětového motoru obsahu 1301 ccm (koncepčně vycházejícího z motoru 1049 ccm) montujícího se i do prostorného třídveřového kombi Panorama. Tento diesel spolu s benzínovým motorem 1049 ccm poháněl i pozdější užitkové verze Pick-up a Panorama.Vozy vyrobené pro brazilský trh nesou označení FIAT 147.

     Druhá a poslední modernizace "stosedmadvacítky" byla provedena v roce 1982. K dosavadní nabídce motorů přibyl ještě jeden, benzínový motor s obsahem 1301 ccm. Stal se základem pro verzi 127 Sport, jež měla též přepracovanou přední nápravu odpovídající většímu typu Ritmo. Tento pohonný agregát umožňoval spolu s pětistupňovou převodovkou a díky nízké hmotnosti velmi dynamickou jízdu.

Serie 1 (1971-1977)

Dvou a třídveřové provedení s motorem OHV o obsahu 903 cm3. Přímořazená čtyřstupňová převodovka. Palubní deska s dvěma kruhovými přístroji vycházející z Fiatu 128.

  • 127
  • 127 L
  • 127 Special

Serie 2 (1977-1981)


Model byl někdy nazýván Nuova. Dvou, tří a čtyřdveřové (Seat) provedení s motory OHV obsahu 903 cm3 a OHC 1049 cm3, čtyřstupňová převodovka. Verze Sport, užitkový pick-up a kombi Panorama. Proti předchozímu modelu měl menší počet chromovaných dílů karoserie, přepracovanou příď i záď, modernější palubní desku a zvětšená boční zadní okna. Provedení Sport vynikalo motorem se zvýšeným výkonem, mírně pozměněným exteriérem a luxusnější výbavou.

  • 127 900L
  • 127 900C
  • 127 900CL
  • 127 1050L
  • 127 1050C
  • 127 1050CL
  • 127 Sport
  • 127 Special
  • 127 Super
  • 127 Panorama
  • 127 Fiorino
Fiat 127 Fiorino

Serie 3 (1981-1983)

Třídveřové provedení s motory OHV o obsahu 903 cm3, OHC 1049 cm3, OHC 1301 cm3 (Sport). Užitková verze Fiorino i s dieselovým motorem 1301 cm3. Některá provedení byla vybavena pětistupňovou převodovkou. Přední blikače se přestěhovaly z nárazníku vedle hlavních světlometů. Pozměněna byla i záď a přístrojová deska.

  • 127 Special
  • 127 Super
  • 127 Diesel
  • 127 Panorama
  • 127 Sport
Fiat 127
motor
[cm3]
výkon
[k] při [min-1]
kr. moment
[Nm] při [min-1]
903 45/6500 63,7/3000
1049 50/5600 77,4/3000
1049 Sport 70/6500 83,4/4500
1301 75/5750 105/3500
1301 diesel 45/5000 74,5/3000

Celkově bylo v mateřském závodě v Itálii vyrobeno 3 779 086 vozů Fiat 127.

Fiat 127 - Internetové adresy

Fiat 127 - Zkušenosti

Fiat 127 - Články

Fiat 127 - Katalogy